Ledger Art History




General Introduction


This genre, often called Ledger Art, represents a transitional form of Plains Indian artistry corresponding to the forced reduction of Plains tribes to government reservations, roughly between 1860 and 1900. Due to the destruction of the buffalo herds and other game animals of the Great Plains by Anglo-Americans during and after the Civil War, painting on buffalo hide gave way to works on paper, muslin, canvas, and occasionally commercially prepared cow or buffalo hides.

Changes in the content of pictographic art, the rapid adjustment of Plains artists to the relatively small size of a sheet of ledger paper, and the wealth of detail possible with new coloring materials, marks Plains ledger drawings as a new form of Native American art. As such, ledger painting portrays a transitional expression of art and material culture that links traditional (pre-reservation) Plains painting to the Plains and Pueblo Indian painting styles that emerged during the 1920s in Indian schools in Oklahoma and New Mexico.

Beginning in the early 1860s, Plains Indian men adapted their representational style of painting to paper in the form of accountants ledger books. Traditional paints and bone and stick brushes used to paint on hide gave way to new implements such as colored pencils, crayon, and occasionally water color paints. Plains artists acquired paper and new drawing materials in trade, or as booty after a military engagement, or from a raid. Initially, the content of ledger drawings continued the tradition of depicting of military exploits and important acts of personal heroism already established in representational painting on buffalo hides and animal skins. As the US government implemented the forced relocation of the Plains peoples to reservations, for all practical purposes completed by the end of the 1870s, Plains artists added scenes of ceremony and daily life from before the reservation to the repertoire of their artwork, reflecting the social and cultural changes brought by life on the reservation within the larger context of forced assimilation.


Historia de las pinturas en libros de contabilidad


Este género, conocido como arte en libros de contabilidad, representa una transición en la expresión artística de los indígenas de las planicies que coincide con la reducción forzada de estas tribus a las reservaciones indias, aproximadamente entre 1860 y 1900. Dada la destrucción de los manadas de búfalos y otros animales de caza en las grandes planicies, a manos de los anglo-americanos durante la guerra civil y después de la misma, la pintura que se había realizado sobre cuero de búfalo cedió su lugar al arte sobre papel, tela, lienzo y ocasionalmente, al cuero de res o de búfalo curtido comercialmente.

Los cambios en el contenido del arte pictórico, la rápida adaptación de los artistas de las planicies a los tamaños relativamente pequeños de las hojas del papel contable y la enorme variedad de detalles que se podían lograr con los nuevos materiales para colorear, tornaron los dibujos en papel de contabilidad como una nueva forma de arte indígena estadounidense. Como tal, el arte de los libros de contabilidad marca la transición en la expresión cultural de arte y los materiales que vincula las pinturas tradicionales (preservación) de las grandes planicies con los estilos de las tribus de las planicies y pueblo que surgieron en la década de los años veinte en las escuelas indígenas de Oklahoma y Nuevo México.

A principios de la década de 1860, los hombres indígenas de las planicies adaptaron en los libros de contabilidad su estilo de representación en la pintura. Las pinturas tradicionales y los pinceles de hueso y de palo que se usaban anteriormente, cedieron su lugar a nuevos implementos como los lápices de colores, crayones y en ocasiones, las acuarelas. Los artistas de las planicies adquirían el papel y los nuevos materiales para pintar a través del comercio o como botín después de algún combate militar o de una redada. Inicialmente, el contenido de los dibujos en los libros de contabilidad continuaban con la tradición de ilustrar las hazañas militares y actos de heroísmo personales que ya estaban establecidos en cueros de búfalo y pieles de animales. Conforme el gobierno de Estados Unidos puso en marcha la reubicación forzada de los pueblos de las planicies a las reservaciones, que para fines prácticos se concluyó a fines de la década de 1870, los artistas de las planicies agregaron a su repertorio artístico escenas de ceremonias y de la vida cotidiana que existían antes de las reservaciones, reflejando los cambios sociales y culturales resultantes, dentro de un contexto más amplio de asimilación forzada.